24.7.10

Secondhand.


Jag har blivit helt förälskad i secondhand. Idag när jag var inne på h&m för att köpa ögonfransfärg kände jag bara ett stort hat gentemot alla kläder därinne, jag mådde nästan illa. Jag vet inte riktigt varför. Jag har inget emot topshop, monki mm. Men h&m, nej, usch, jag vet inte. Det är så vanligt alltihop, så tråkigt, så enormt dålig kvalité, så.....massproducerat. Jag vet inte varför det var just h&m som fick mig känna sådär. Men gud så trött jag är på kläderna där inne, likadana allihop, typ. Secondhand däremot, det är verkligen en nyfunnen kärlek. Plagg med historia, one of a kind. H&m never again.

P.S Jag måste dock tillägga att jag kommer att handla på h&m igen, jag kommer tycka att plagg därifrån är snygga, och jag kommer vilja ha en hel del därifrån, (h&m kan verkligen överraska då&då). Detta, säkert bara inom några dagar. Men just idag när jag gick in på h&m så blev jag bara så trött utav åsynen av alla gamla tråkiga kläder. (Detta hat kan också bero på att jag tyckte att årets höst-kollektionen var en enorm besvikelse.) Jepp, underligt inlägg.

_Annie

2 comments:

  1. så fin bild! min garderob innehåller nästan bara secondhand plagg, har väldigt svårt att hitta kläder jag gillar och trivs i på gina tricot till exempel

    ReplyDelete
  2. agreeed! vill bara spy över sådana butiker ibland, speciellt typ h&m och gina tricot, fast sedan helt plötsligt så hittar man något där ändå haha. fast gina tricot var det väääldigt längesedan jag handlade på faktiskt. och jag håller också med om att h&m's höstkläder verkligen var en besvikelse! och det var mest för att jag har liksom sett alla dom där kläderna innan....

    ReplyDelete